woensdag 7 april 2010

De digitale bibliotheek onidv2a

Wij zijn alweer bij ding 23 aanbeland. Het laaste ding dat wij moeten doen voor deze curcus. Ik heb er erg van genoten en heb dan ook erg veel nieuwe dingen geleerd.

Deze cursus heeft voormij een nieuwe kijk op het internet gebracht. Ik weet nu hoe website's inelkaar zitten. Hoe ik bepaalde widget's toe moet voegen, hoe hyperlinks werken. Ook hebben wij kennis mogen maken met communcatieve programma's zoals: Hyve's, Twitter, Facebook. Ik vond dit erg leuk, maar vooral het programma Hyves had veel indruk op mij gemaakt. Waar ik ook erg van heb genoten is het online bewerken van foto's, dit zal ik nu maar ook later zeker in de toekomst blijven gebruiken.

Tijdens de cursus liep ik natuurlijk tegen een aantal verrasingen aan, zo vind ik het leuk en gemakkelijk om een enquette te maken via gmail. Hadden wij een filmpje gekeken over de betrouwbaarheid van Wikipedia, en wat ik jammer vond is dat wij geen filmpje aan youtube hoefden toe te voegen.

Zijn er verbeterpunten voor de 23dingen? Ik weet het niet. Misschien is het leuk om een apart hoofdstuk te creeeren die alleen over Itunes, apple gaat. Dit omdat Itunes toch een wereldwijd programma is waar veel mensen mee werken, en er in de cursus aandacht is besteed aan Last Fm. Als Itunes erin staat kunnen mensen zelf verglijken welk programma zij het beste vinden.

"23 Dingen is voor mij een cursus die een nieuwe kijk heeft gebracht op het internet, ik heb er veel van geleerd en zal de dingen die ik geleerd heb ook zeker in de toekomst gebruiken. Kortom het was voor mij een geweldige ervaring"

In de toekomst gebruik ik mijn weblog om video's van youtube op mijn blog te plaatsen, om gemakkelijk naar mijn favoriete website's te gaan via hyperlinks, en om bepaalde werkstukken te maken.

1 opmerking: